Skatdjävlar

Idag åkte jag, Anna och Sara till sommarstiugan "Tjädern" kallad. Vi fick parkera ca 500 meter ifrån stugan för det var så mycket snö och is så det gick inte att köra längre fram. Vi kunde inte öppna dörren, tydligen så hade all snö på taken rasat ner och därefter smält till en halvmeter högt istäcke som blockerade dörren. Med näsorna trycka mot fönsterrutan kunde vi konstatera att det såg väldigt rörigt ut inne i stugan - fågelskit och omkullvräkta tavlor och prylar över allt. EN skatdjävel har antagligen kommit in via skorstenen. Om den är död nu så luktar det nog inte så gott därinne.

Iallafall så fick vi en härlig promenad i skogen, vi gick till vattenfallet och studerade iskristaller.

Jag får drömma till våren då kommer jag att åka dit och njuta igen. Bild på Tjädern nedan.

  

Kommentarer
Postat av: Emma

Orka att jag aldrig åkte dit.... haha

2011-01-27 @ 13:23:13
URL: http://grannis.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0